۱۳۸۹ خرداد ۱۹, چهارشنبه

ترفند های فتوشاپ ( ایجاد تاتو روی پوست بدن )

این روزها نقاشی روی صورت و تاتو روی بدن مد شده ولی برای اغلب خانم ها چندان خوشایند نیست مخصوصن بخاطر ماندگاری و یا تمیز نبودن وسائل و انتقال بیماری هپاتیت یا ایدز , کمتر کسانی دنبالش میرن . ولی در دنیای مجازی و مخصوصن عکس های دیجیتال , میشه هزار کلک و ترفند مجازی بکار برد برای دلخواه کردن عکس ها . با همه گیر شدن فن آوری دیجیتال , میشه از پس این مشکل به سادگی بر اومد . شما میتونین به سادگی عکس های دیجیتالی خودتون رو آرایش کنین اونطوری که مایل هستین . برای شروع شما نیاز به نرم افزار فتوشاپ و یک عکس از خودتون یا هر کس دیگه و یک نقش تاتو یا نقاشی دارین . چون مطلب کمی حرفه ای هست از ریزه کاریهایی مثل عمل دراک گردن لایه ها و کپی برداری و ... خودداری کردم . 

" لطفن از فتوشاپ ورژن های CS استفاده بشه

- ابتدا عکس خودمو باز می کنم . در اینجا از عکس بدن استفاده کردم که میخوام تاتو رو روی ناحیه کمر قرار بدم . حالا تصویر نقاشی یا طرح یا نقشی رو که میخوام روی بدنم بندازم رو هم باز و Paste میکنم روی تصویر اصلی .









- حالا از منوهای بالا گزینه Layer رو باز میکنم و گزینه Smart Object رو باز میکنم و روی Convert To Smart Object کلیک میکنم . با اینکار در پنجره Layers گوشه سمت راست روی لایه نقش , یه مربع کوچک ایجاد میشه .






- حالا کلید های Ctrl + T رو با هم فشار میدم تا گزینه Free Transform فعال بشه . مشاهده میکنین که دور تصویر نقش شما یک مربع ظاهر شده که دلیلش همون انتخاب اسمارت آبجکت بوده . با اینکار پیکسل ها به هم نمیریزن و تصویر خیلی ساده تر به اندازه مورد نظر شما در میاد . برای سادگی کار میتونین با نگه داشتن کلید های Shift و یا Alt به تنظیم بهتر تصویر کمک کنین . حالا با استفاده از Mouse , نقش رو در قسمتی که دلم میخواد قرار میدم و کمی هم اونو کوچکتر میکنم .






- وقتی تصویر به اندازه مورد نظرم در اومد و جایی که میخوام فیت شد , از منوی Layers روی لایه نقش تاتو , کلیک راست میکنم و گزینه Rasterize Layer رو انتخاب میکنم و بعد وارد منوی فیلترها شده و فیلتر Liquify رو انتخاب میکنم .










- حالا در اینجا مطابق فلشی که زدم در قسمت پایین گزینه BackGround رو انتخاب میکنم تا پشت زمینه نقش ظاهر بشه تا بتونم ساده تر نقش رو روی بدن فیت کنم .







- در این تصویر 3 قسمت نشانه گذاری شده . شما برای کار روی تاتو , ابتدا ابزار Warp رو باید انتخاب کنین . بالا سمت چپ . حالا باید اندازه قلم رو انتخاب کنین . قلمتون باید پهن باشه تا راحت بتونین نقش رو فیت کنین . حدودن سایز 40 کافیه . ( سمت راست – بالای تصویر ) . اگه رنگ زمینه شما کمرنگ بود میتونین مقدار Opacity رو بیشتر کنین . ( سمت راست – پایین تصویر ) .



- حالا ابتدا با ذره بین قسمتی از تصویر رو که میخوام کار کنم بزرگ میکنم و به فیت کردن نقش میپردازیم و در واقع نقش تاتو رو به داخل بدن هُل میدم و جمع ترش میکنم . اینجا کمی ذوق و سلیقه و تخیل نیاز دارین . در پایان کار قسمت های اضافی رو میتونین با ابزار پاک کن پاک کنین و لازم نیست تمام تصویر رو داخل بدن جمع کنین . بعد از تموم شدن کار , روی OK کلیک میکنین و به صفحه اصلی فتوشاپ بر میگردین .








- بعد از فیت کردن تصویر در روی بدن , مطابق تصویر پایین , به ترتیب شماره یک و شماره دو رو اعمال میکنیم . با اینکار رنگ تاتو طبیعی تر میشه و قسمت های رنگی اون به حالت طبیعی در میاد . یعنی منو رو باز کرده و حالت نرمال رو به حالت مولتی تغییر میدیم .









- در مرحله آخر میتونین هر رنگ دلخواهی رو که مایل هستین به تاتو بدین . برای این منظور در قسمت پنجره layers روی دایره New Adjustment کلیک میکنیم و گزینه Hue/Saturation رو میزنیم . یک منوی تنظیم رنگ باز میشه که با کشیدن نوارهای تنظیم رنگ میتونین رنگ دلخواهتون رو روی تاتو اعمال کنین .




هیچ نظری موجود نیست: